Sunday

Doll-effect

Tjena tjena. Hua, vad det är mörkt ute! Och svinkallt också, som om inte mörkret vore nog. Skulle faktiskt vara skönt med lite snö istället för det här mellantinget..
Så, jag tänkte i alla fall visa min frisyr som jag hade igår! (Dock sjönk den ihop mer och mer hela kvällen, och när jag kom hem sen så var det nästan helt rakt. Ni vet ju hur det är med långt hår och lockar ;) DOLL-EFFEKT kallar jag den. Passar bra, va? ;) (jag tänker genast på någon gammal porslinsdocka jag hade när jag var liten när jag ser de här fotona..)

Before Makeup.


After Makeup :)


-

-

Vad tycks? :] Comment!

Locka håret-tips:

*  Använd helst en värmeskyddande spray innan du lockar. Det sliter nämnligen mycket på håret, och sprayen kan komma att förlänga hållbarheten på lockarna.
*  Håll upp lockarna medans de svalnar, så håller de längre.
*  Spraya med hårspray (om du inte redan tagit värmeskyddande).
*  Det kan vara extra svårt att få lockarna på långt hår att vara länge, eftersom de är mycket tyngre, så här måste du ha mer spray än på ett hår som är två decimeter långt. Men inte för mycket! Det sliter också mycket på håret.
*  Ta det försiktigt när du lockar, så att du inte bränner håret. Det kan vara lite svårt att veta första gången hur länge man ska hålla, men det beror på hur varm locktången är. Jag skulle säga fem till tio sekunder.

Hur jag gjorde Makeupen:

Först tog jag ett tunt lager Mineral Makeup Foundation (Lumene) på panna, näsa och haka.
*  Sen använde jag mig av en concealer (Erace, MaxFactor) lite där det behövdes ;)
*  Efter det tog jag mitt mineral compact powder (Isadora) över hela ansiktet. Inte för mycket!!
*  Rougen anväde jag i färgen Tawny Rose precis under kindbenens högsta punkt (H&M).
*  Sedan drog jag ett svart eyeliner-streck längs framskanten och gjorde det ungefär dubbelt så tjockt för maximal doll-effect ;) (H&M)
*  Den mjuka svarta kajalen lade jag ganska mycket av under undre fransraden och suddade ut i kanterna.
*  Sist så tog jag på dubbla lager svart mascara! (Lóréal) Klartt! :D

Vad tyckte du om "guiden" till doll-effect looken? Och hur tyckte du det blev? Kommentera!
Pussokram //Milla<3

No comments: