Saturday

Två bloggar + sjuklingen jag

Tjäjnare.
Nu har det tydligen bestämts att vi i vår klass + paralellklassen ska skapa varsin blogg. Detta arbete tilhör bildlektionerna men jag förstår inte alls vad att vi ska följa The Pirate Bay-rättegången har att göra med bilden? Vi ska skriva vår åsikt om illegal nedladdning, diskutera fram och tillbaka i grupper och även på något sätt använda bloggen som en "loggbok" till vårt bildarbete. Jag fattar egentligen inte hur det kommer funka. De har inte berättat alls om hur många inlägg det är meningen att vi ska skriva och varför vi gör detta. Det kommer bli ganska knepigt.
Jag skriver inte här vad bloggen heter! xD

Jag har vart sjuk nu i typ några veckor men i torsdags var jag tvungen att gå hem. Jag hade ont i magen, huvudet, mådde illa och benen kändes som kokt spagetti. Ja, jag mådde allmänt dåligt kan man säga. Ingrid mådde också väldigt dåligt så tog sällskap i pendeltåget. Innan vi åkte sa jag till en i min spanskagrupp (jag nämner inga namn xD) att han skulle vidarebefodra meddelandet att vi åkte hem till spanskaläraren. Jag var hemma på fredagen också (nu med, men hoppas på att må lite bättre idag) och när jag snackade med Ingrid i telefon så berättade hon att hon hade varit tvungen att åka hem på fredagen också, så hon hade bara åkt till skolan och vänt ungefär. Men hon sa också att hon hann prata med Judit (http://www.mistoffeless.blogg.se/) som berättade för henne att föregående dag efter att vi åkt hem hade personen som jag bad berätta det för sagt till alla lärare att vi åkt hem tillsammans! Typ som att vi tänkt skolka hela dagen.. Det är faktiskt helt logiskt att man blir sjuk samtidigt som sina närmaste kompisar, eftersom man umgås så mycket. Och alla som kan liiite NO fattar det. Förkylningsbaciller smittar lätt. Men jag menar, pappa hade ju ändå ringt och talat om att jag var sjuk så han kan säga hur mycket han vill, för jag har intyg. Haha!
Nu vet jag inte riktigt vad ska göra denna lördag. Lite för sjuk i kroppen för att orka aktivera mig eller gå ut, lite för pigg huvudet för att orka vara still. Dilemma dilemma ;)

Btw, jag har namnsdag idag! Matilda, så det så :D
Och jag ska få välja middag, hm.. det kanske blir Tacos med kyckling, ostsås, guacamole, massa grönsaker, tortillabröd, créme fraishe och Tacochips med ostsmak! Mums.. :)

Många Kramar från Mig, Matilda! <3

No comments: