Friday

New moon

Heeeej! Det var längesen ;) Jag vart var sjuk, tråkad, och utan inspiration för ett inlägg. Men nu är jag tillbaka igen! Hej!
Som alla här säkert vet, var det premiär för New Moon idag :] Rättare sagt, The Twilight Saga's New Moon. Gulligt namn, tycker jag.
Hur som helst, jag har inte vart än, men ska kanske gå imorrn. Nån som har lust å hänga på? ;)
Jag är själv insatt i Twilight-världen, och läste första boken strax efter filmen kom ut på bio. Jag såg den dock inte på bio (!!!!), utan i en illa filmad cam-version med grön-gråa färger och halvtaskigt ljud. Filmen såg jag faktiskt innan jag läste boken.
Det här är min egen lilla berättelse hur det gick till när jag tog ett kliv in i twilight-världen!! (Ursäkta uttrycket, haha ;)
Jag och en kompis hade bestämt oss för att gå på bio. Jag kollade i tidningen och mina ögon föll på annonsen för, juste, Twilight. Jag läste om den och vart väldigt intresserad. Sen bestämde vi oss halvt för att gå på den. Men nej. Jag - som misstolkade helt här - fick höra av min kompis att flickan i huvudrollen (Isabella Swan) ville att vampyren skulle bita henne. Jag tänkte typ : Vafan, vad är det här? Så hon vill dö eller? Är det det hela filmen handlar om?? Wierd..
Så vi såg den inte. Men jag var fortfarande nyfiken på den och när jag på jullovet var hos en annan kompis så bestämde vi oss för att tanka hem den och kolla (det här var förstås innan det blev förbjudet, för alla er som undrar..). Och jag blev typ helt tagen av filmen! Jag visste inte ens att det var en filmatiserad bok, ännu mindre att det fanns flera böcker. Så efter slutet vart det bara "ååååh gud, det måste måste måste måste finnas en tvåa! Snälla!" Och ja, det fanns det ju. Och den går just nu på bio.
När jag sedan fick en försenad julklapp av min mammas kusin så blev jag nog obeskrivligt glad. Twilight!! På bok!!! OMG!! Så jag läste. Och vart fast. Fast är jag ännu.
Men det finns en grej som är så himla irriterande med såna här storfilmer och böcker. Hysterin. Jag orkar inte med alla galna tjejer i miljoner som skriker sig hesa genom att ropa "Rob! Rob! Rob! ROB! Vi älskar dig rob!!!". Okej! Han är snygg. Okej, han är duktig. Okej, han är skitbra skådis, men ta. Det. Lungt! Allt handlar faktiskt inte om att vara det skrikigaste fanset. Och ett bra fan är inte nån som anfaller sin idol på gatan och sliter av honom håret för att få sig en trofé med hem. Det är ju bara sjukt. Jag hoppas verkligen att det här inte är någon nyhet för er.
Vad fick filmen för betyg, ni som sett den? 1-5? Alla säger så olika. Looking forward to see it. :D


No comments: