Saturday

Rybak :)


Hello. I'm here. I'm not dead. I am alive.
Men jag vet inte om jag längre ska skriva på engeska. Det känns meningslöst på något sätt. Vi får se, men just nu har det varit så mycket att jag inte skrivit någonting alls. En trevlig nyhet är i alla fall att jag och Emma har bestämt oss för att börja gå och träna på Friskis och Svettis tillsammans. Duktigt, eller hur? Men just nu käkar jag godis. Imorrn ska vi hur som helst bege oss till antingen den på Odenplan eller vid ringen, och checka priser och vad det är vi vill ha för något. Vi ska testa några gånger och se om det är vår grej, annars gör vi nåt annat bara.
Har jag berättat om när vi var på Rybak på skansen i början av sommarn?
DET var roligt.
Vi gick upp typ klockan sex på tisdan den 14 juni (eller juli??) och packade ner våra isklumpar till vattenflaskor i väskorna, klädde på oss och gjorde oss i ordning att åka. Eftersom vi först skulle till henne och hämta en grej så tog vi bussen från karlberg (typ?) dit. När vi kom fram var klockan kanske halv tio. När vi kom in var det redan lite folk där, och de flesta såg väldigt trötta ut, och några hade faktiskt sovit där. För Rybaks skull, så klart.
Dagen förflöt under ständig påfyllning av lass med människor när vi (utan mat!) försökte fördriva tiden och inte plågas alltför mycekt av dansbandets repetitioner. Alexander var sorgligt dutigt och fick flest skrik av alla. Jag tror nog inte att det nådde igenom teverutan men det var en helt fantastisk stämning där, och vi alla var som ett team, där vi tog i när vi sjöng. Haha.
En av dagens mindre kul grejer var ju matbristen. Vi hade tänkt att köpa nåt på vägen men det glömdes så klart bort mitt i allt, och framme sen, så fanns det bara att välja på kokt, hemsk korv och glass. Kuuul. Sen var det ju det ständiga regnet. Fullkommligt öste ner. Men som alltid, klarnade det upp lagom till sändningstid.
Så det var ändå en väldigt lyckad dag.

Notis: Ta med mat. Mycket mat.
Kramar (sommarlängtande) Milla <3

No comments: