Sunday

Julen närmar sig :)


Först måste jag berätta en otroligt bra sak som hänt mig. Jag har fått en Ritbräda! Jag trodde aldrig att jag skulle få en, så därför sparade jag till en men hade bara fått ihop tvåhundra. Och sen så fick jag den. Alltså FICK den. Av mamma och pappa. Bara så där. Jag frågade så klart varför och dom sa att det var en lite tidigt julklapp och att jag fick den för att det har gått så bra i skolan för mig (!). Så jag har ägt denna vackra och intelligenta elektronikpryl i snart två veckor nu och allt fungerar som det ska. Ni får ett en-minuts-smakprov här ovan, en lite lagom julig bild ;)
Och så fick man med två trevliga ritprogram också, Adobe Photoshop Elements och ArtRage2. Båda är bra att arbeta i. ArtRage är lite mer för teckning och digital målning medans Elements är både bildredigering och -hantering och ritanpassat. Tidigare har jag jobbat i ett bra gratis program som är liknande Elements som också funkar riktigt bra. Man ska inte alltid underskatta gratisprogam!
En annan trevlig sak är att jag har SPANSKAPROV I MORGON. Trevligt värre. Usch, det känns inte bra att plugga så här sista dagen inför ett prov igen. Fy på dig, Milla! Jag måste skärpa mig, men jag vet typ inte hur man pluggar..? I alla fall har jag klarat alla prov hittills, har fått VG på nästan alla, VG+ på något och G+ eller G på två. Men min taktik och inställning är helt fel. Jag ska börja om efter jul. Att faktiskt vara två veckor för tidigt ute inför ett prov är inte fel.
Nä, nu måste jag plugga.
Julstressade kramar
Milla <3

No comments: