Sunday

Foppatider, Hej, Hej, Foppatider...

Tjäjnare!
Jag har precis kommit hem från en vecka på Öland (närmare bestämt Byxelkrok) med min kompis Emma. Vi gjorde en fasansfull upptäckt. Foppatofflor! Överallt, crocs i varje hörn. Gräslig design, gälla färger och ful passform. Det verkar som att varje ölandsbo äger åtminstonde ett par. Inga crocs = ingen äkta ölandsbo.
En dag vandrade vi iväg för att besöka ett "stort" varuhus (Valles) en bit från värdshuset är vi bodde. Efter att ha checkat utbudet satte vi oss och kollade på människor. Ungefär var tredje person bar crocs. Så vi började räkna och (det var inte alls mycket folk där men..) vi kom upp i 113 personer på en kvart. En kvart! På den lilla platsen.
Jag har gjort ett litet kolage för att sammanfatta dan. Klicka på bilden för större format.
Man kan ju förstå de föräldrar som trycker på sina småungar tofflorna eftersom de är så himla lätta att bara slänga i badkaret och spola av. Och visst funkar de kanske på landet där ingen bryr sig, perfekt som badtofflor där det är stenigt. Men herregud, på stan? Omöjliga att matcha och fula som få. Klumpfötter får man också. Men vad är det för fel på hederliga flipp-flopp?
Nyhet för crocs-lovers: Finns nu DEKALER att trycka fast med olika motiv. Underbart.
I morgon ska jag iväg igen, till Hälsingland och ingen tillgång till Internet. Så det kommer att ta ett tag innan ni hör från mig.
Kom ihåg, Take care och Carpe diem.
Love //Milla :]

No comments: