Thursday

Så trött på livet!

Jag orkar inte mer! Livet bara går men ändå händer ingenting, varför? kan man fråga sig. Jag vet inte.. Det känns som att det ända jag gör en dag är:
1. går upp kl. 6.30
2. går till skolan
3. är i skolan
4. är i skolan
5. är i skolan
6. är i skolan
7. går hem
8. gör läxor
9. äter middag
10. pratar i telefon
11. ser på teve
12. går och lägger mig

Nej, varje dag ser ju så klart inte ut så men det känns ju så och dessutom ser du ju själv hur många punkter det står att jag är i skolan på. Vadå, ska man gå i skolan hela livet eller!?
Ja typ, nej men grundskolan är 10 år, sen går man i gymnasiet också några år och sen kanske man ska fortsätta utbilda sig. Vad gör man sen då? Man börjar jobba och skaffar familj och sen blir man gammal och dör. Kul.
Vuxna frågar ofta: - Vad ska du bli när du blir stor då?
Vad spelar det för roll?
Man dör ju ändå..
Vad är den bästa åldern?
Varför händer ingenting?
Varför lever man?
Varför? Varför? Varför? Varför? Varför? Varför???
Kan ingen säga till mig hur jag ska göra för att bli lyckad?!?

//milla

No comments: