Wednesday

Åååh, vilken värmeh!

Tjänare!
Sitter i bikini och svettas inomhus, och fast både balkongdörren och badrumsfönstret står på vid gavel så är det hett. Pust!

Pappa och Lovisa har just cyklat iväg till Eriksdalsbadet och Felix sitter och (hur ska man beskriva det?) kacklar (?) efter fåglarna ute på sin pidestal på balkongen. Ni som är kattägere vet hur det låter.

Jag hängde mig ut genom fönstret för ett tag sen för att släppa ner nycklarna Lovisa hade glömt till henne och kände hur verkligt varmt det är! Just då fläktade det lite men det var bara varma vindar.
Mätaren säger 24.4 grados utomhus och 24.9 inne. Inte illa.

Igår tog vi en vända till Flatenbadet. Jag låg i solen nån timme och solade, men har tyvärr inte märkt någon skillnad än. Jag bjussar på en bild tagen därifrån av mig med min nya Digitalkamera.

Juste, jag ska berätta vad jag fick i konfa-pressent också.
Smycken. En massa. Ett par urgulliga silver (tror jag) örhängen med glasdekor från Snö, Ett sött långt halsband från Pilgrim, ett annat silverhalsband som jag har öghängen som hör ihop, ett 18 karats guldhjärta (halsband), och ett armband och ett handband i samma serie i silver. Och sist men inte minst ett Fint handgjort tennhjärta på en kedja.
Sen fick jag presentkort på både Guldfynd och NK.
Och två femhundalappar. Och Min KAMERA. Den hade jag önskat mig lääänge. Okej, inte just den modellen men jag hade inte just sett ut någon. Det är en rosalila Nikon Coolpix S220 med 10 mpx. Den tar skitbra bilder och har 2.5 tums display.
Jag är jättenöjd :)
Nä usch, nu har jag suttit inne hela dagen. Iofs snackat en timme i telefon med Emms och bloggat men jag måste komma ut. Ska göra i ordning ngt ätbart och sätta mig på balkongen och kanske läsa en Agatha Christie? Blir mysigt. Och sen kanske göra nåt kul ikväll. Ringa Ingrid, om hon är frisk. Eller EmmaGy? Gud så längesen vi sågs!
Jahah, nu är jag hungrig.
Bye bye go' vänner så ses vi !
Puss puss //Milla <3

No comments: